Škoda je stále nejprodávanější značka

Automobilka Škoda prodala loni na Slovensku 15.359 vozů a zůstala s tržním podílem 20,3% nejprodávanější značkou. Mezi deseti nejprodávanějšími osobními auty bylo až pět od mladoboleslavské automobilky. V pondělí o tom informoval ředitel společnosti Škoda Auto Slovensko Jaroslav Hercog.

„Navzdory výpadkům ve výrobě, které postihly většinu značek na trhu, patří podíl v roce 2021 na úrovni 20,3 % k druhému nejlepšímu výkonu od roku 2015. Loni naše společnosti dodala zákazníkům celkem 15 359 vozů, což je úctyhodné číslo na dnešní poměry, zhodnotil Hercog.

Vlivem několika negativních faktorů, které postihly automobilky na celém světě, se v roce 2021 situace na trhu výrazně nezlepšila. Meziročně se prodalo na Slovensku o 0,8 % méně aut a jejich celkový počet tak dosáhl 75 700 (76 305 vozů v roce 2020). Prodejní rok v automobilovém průmyslu provázely problematické dodávky či omezení vyplývající z přetrvávající pandemie nového koronaviru.

Nejoblíbenější volbou Slováků mezi novými auty byl model Fabia, dařilo se také modelu Octavia a také SUV modelům. Silnějící zájem byl podle Hercoga během celého roku cítit iu elektrických a elektrifikovaných modelů.

Na Slovensku patří značce Škoda prvenství také v prodeji firemním zákazníkům. Minulý rok zde získala tržní podíl až 23,3 %. Silný zájem fleetových zákazníků zaznamenala Škoda ještě před nástupem pandemie a podařilo se jí ho udržet.

Další články autora